CHARLIE NYRJAE

Vår Underbara Lokaltrafik SL

Publicerad 2009-12-17 20:10:44 i Allmänt,

Lokatrafiken får det att smärta, i varje man och liten snärta.
Vi står där och morrar när bussen är sen, vrider och vänder på våra ben.
Vad visar nu uret på min arm, samma tid som sisst minsann.
Sl minuten är dubbelt så lång, men räkna ej med det när du är på språng.
Tillslut står vi i grupp och skriker, -Aldrig åker jag  SL om de sviker!
Nästa morgon du stiger upp, ett leende på läpparna inger hopp.
Du står där och väntar än en gång, hur länge? det vet inte ens SL om.
Nu börjar det bubbla inom dig, jag vet att du vill skrika precis som mig.
HELVETTE SL sluta sug, att nollgradigt och snö överaskar er är bara ljug!
Vi bor i Sverige och så vitt jag vet,  har här snöat på vintern en evighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela