CHARLIE NYRJAE

Tapeter

Publicerad 2009-10-23 15:25:57 i Allmänt,

Jag har letat efter en perfekt nyans av rosa/cerise/fuschia. Och jag ska säga er, DET är inte lätt.
Jag skulle helst vilja ha en med medaljonger på, stora som inte upprepar sig så offta, lite guld också.
Jag har suttit på en massa tillverkarsidor, Midbec och INtrade är favoriter, men Designers Guild och Nova Villa har fina. Och sen finns det dom otroligt vackra med dyra, som Laura Ashley, Cole and Son mm.

Jag hade dock hittat en favorit, den var perfekt! Viste att jag ville ha den första gången jag såg den.
Midbec Tranquil av Linda baker

Riktigt intensiv rosa med blanka medaljonger i samma nyans och guldiga mindre medaljonger.
Jag beställde den i godan tro, sprang hem och fantiserade om hur fint det kommer bli.
Tills jag i veckan fick ett samtal från återförsäljaren.
Den tillverkas inte längre. Jag kände mig så otroligt lessen, jag hade lixom ställt in mig på just den här tapeten.
Men jag vet det bara är en tapet, ett papper med färg på.
Det visade sig att den här designern Linda baker fick göra en kollektion för midbec, och Fredells hade av någon konstig anledning inte plockat bort katalogen.

Jakten fortsatte och jag hittade ett underbart alternativ, STÖRRE medaljonger, lyxig känsla och alldeles alldeles underbar.
InTrade Uni Royal

Men den må va fin, att den gick på 4500 för sex meter tyckte jag var i högsta laget, den såldes ej heller på rulle utan på meter.

Nu har jag alltså sumpat två underbara och det känns som att jag aldrig kommer älska någon (tapet) lika mycket. Här kommer ett axplock på vad jag hittat.


Men som sagt, ingen av dessa känns klockren. Letandet fortsätter.
Får tapethjälp i helgen så metalic tapeten kommer på plats.

Nu är det snart hemgång från jobbet, skönt. Har vart en stressig vecka.

Tack och Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela