CHARLIE NYRJAE

If You Dont Like Something, Change It

Publicerad 2012-07-05 10:55:02 i Allmänt,

När vintern 2010 kom, var jag totalt nedbruten, jag kände mig som ett vandrade skal som bara pendlade mellan jobbet och sängen. Kroppen kändes plötsligt så tung att det var svårt att resa sig upp på morgonen,
jag hade ingen ork att svara på fler samtal på jobbet, jag hade ingen ork att le mot mina vänner eller umgås med min familj. Allt hopp var för länge sedan nedtryckt och jag kände mig lika grå och trist som vädret utanför.

Jag hade då i flera år sökt utbildningar i Sverige, jag hade i flera år skickat in arbetsprover, blivit antagen som reserv, vart på intervjuer men i slutändan alltid fått svaret, NEJ!
Nej, du är inte tillräckligt duktig
Nej, vi har ingen plats för dig
Nej, det är så många som söker
Nej, du är inte riktigt de vi letar efter
Nej, Nej, Nej

Det var inte förens sen höst förra året, det var kyligt och det gick inte längre att komma ifrån det faktum att vintern var på väg. Jag klädde på mig fler tröjor, rulla in mig i en till halsduk och kände att detta mörker förgör mig, just där och då fick jag nog och bestämde mig för att inte vara i fucking jävla Sverige nästa vinter.

Jag började planera redan veckan efter och under ca ett års tid har jag haft tre jobb, jag har gått till mitt vanliga jobb, det andra har vart att studera upp saknade högskolepoäng och det tredje att förbereda flytten.För det är inte bara att packa en väska och rymma. Det har tagit mycket tid, kraft, mod och ork.
Jag har letat efter platser att åka till, ställen som lockar och utbildningar som matchar.
Tillslut fann jag något som jag så länge har längtat efter.
Kalifornien.

Under hela tiden bakom låst mun och klappande hjärta så hade jag bestämt mig att bo i Kalifornien i höst.Inget annat var möjligt.
Så har jag tänkt hela tiden. Man måste tänka så, man måste vilja något så mycket att det nästan gör ont, annars rinner det ut i sanden. Och jag sov nästan ingenting och vinter blev vår och vår blev sommar och nu är det helt plötsligt jättenära. Overkligt nära!

Jag har klarat 7,5 högskole poäng, jag har fått studiemedel från CSN, hyrt ut min lägenhet, avslutat bredbandet och burit ner flyttkartongerna till förrådet.

 Och om ungefär 4 veckor flyttar jag till Santa Barbara, Kalifornien för att studera  grafisk desig i två år.

Kommentarer

Postat av: Claudia

Publicerad 2012-08-11 07:58:47

Du är bäst, tjejen! :)

Hoppas det funkar riktigt bra för dig i soliga Kalifornien! Jag kommer att titta in hit då och då, för att följa din grymma äventyr!

Kramar,

Claudia



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela