CHARLIE NYRJAE

Om det här med diskriminering

Publicerad 2013-01-05 06:16:00 i Allmänt,

Mitt i allt julfirande hemma hos pensionärerna pratade jag med Kevin om min anställning hemma, vi pratade om mina arbetsuppgifter att jag tar emot samtal från kollegor i samma företag som behöver hjälp med sina datorer, inga konstigheter med det.
Jag berättade också att ja kan behålla min anställning så länge jag vill trots att jag är utomlands och studerar och att det inte finns någon anledning att avskeda en person som vill öka sin kunskap.
Och där kan vi nog alla hålla med om att Sverige har gjort ett bra jobb med att skydda de anställda.
Men det här handlar inte om lagen.
Det här handlar om att tro på dem man anställer och att stå bakom dem vid eventuella svårigheter.
 
Det är ju inga konstigheter att folk misstycker, säger emot eller inte håller med. Men ibland hände det att dem som ringde till mig skrek att jag var värdelös, inte kunde någonting och att jag minsann inte förstår mig på det här med IT och sedan bad dem mig koppla över dem till en av mina manliga kollegor!
 
Detta gjorde mig ledssen och jag kände mig självklart okunnig, obetydlig och liten.
När jag tog upp detta med min chef Mmm:ade han obekvämt. Han tyckte jag skulle glömma det och skickade mig  på kurs, där jag lärde mig hur jag skall bemöta kunderna. Men det spelar ingen roll hur många kurser, lektioner eller coach timmar jag får, ja kommer aldrig kunna bli det som dessa män förväntar sig, en man!
 
Det är sorgligt att man helt enkelt inte tog dessa män i öronen, vägrade dem hjälp så länge de inte kan uppföra sig. Nej istället la man skulden på mig, jag blev bördan och gnällspiken. Lite mer ska du väll tåla lilla Charlie!
Det kändes lixom lite förlegat, begränsatt och minst sagt svårt att uppnå dessa önskemål.
 
Tillbaka till Kevin, han blev så chokad över det jag berättade och sa att här i Usa hade man aldrig tollererat det utan sparkat dessa männen rakt av. Tummen upp för den klarsynheten USA!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela