CHARLIE NYRJAE

San Francisco Bay Blues

Publicerad 2013-01-03 10:22:00 i Allmänt,

I Lördags körde vi från Sacramento till San Fansisco vi hade blivit erbjudna att bo hemma hos Nomi som jag träffade på thanksgiving. Hon bodde i ett stort hus i El Cerrito.
Vi flyttade in i hennes jättehus uppe i hillsen, alla fick vi ett varsitt sovrum med usikt över hela Frisco och Golden gate.
 
 
Här ovan  är lite bilder på den lugna söndagstrafiken. Vårt första mål var Golden gate park.
 
 
Damerna och herrarna poserar fint framför den botaniska trädgården.
 
Medans pensionärerna gick och titta på blommor gick Mikko och jag runt i parken och kollade på alla underligga männisor och allt kul som hände runt omkring.
Mikko lekte Indiana Jones.
 
Japanskt tehus.
 
Jag turistar och provade äntligen en halvmeter bulle (churro)
 
 
Sen bar det av mot lombard street, det är den slingrigaste vägen i hela San fran.
 
 
Först gick det nedåt.
 
 
Sedan gick det uppåt.
Att åka uppför denna backe med en lutning på 31 grader var som att ligga tillbakalutad i en tandläkarstol.
Kön av bilar slingrade sig flera kvarter. Att göra en backstart i denna backe med bara någon meter till bilen framför och bakom var inte roligt. Vi satt alla och skrek för att hjulen spann och tjöt för att i nästa sekund vara knäpptysta.
Bilden nedan är när de äntligen är vår tur att slingra oss nerdför denna gata.
 
 
 
Pappa var glad att klarat av denna svåra körning och vi var överens att han borde få en guldstjärna på sitt körkort.
 
Fina hus.
 
Det kändes nästan högtidligt att gå och se på den röda bron.
 
 
 
 
Och här nedan apar vi oss med alcatraz i bakgruden.
 
 
När solen började gå ner åkte vi över golden gate och ut ur staden mot Muir woods, det är ett skogsområde med träd högre en femvåningshus.
 
 
 
 
Här sa vi hejdå till våran första dag i denna underbara stad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela