CHARLIE NYRJAE

7,5 Hp

Publicerad 2012-06-14 14:05:48 i Allmänt,

I Söndags lämnade jag in mitt slutprojekt i 3D design, en kurs som jag läst på Högskolan i Gävle.
Det har vart en distanskurs på halvfart och jag har läst den av den enda anlednignen att jag
saknade 4 ynka högskolepoäng för att få mitt studielån beviljat hos csn.

Programmet som heter Blender och finns att ladda ner gratis är helt fantastiskt men svårt.
Inlärningskurvan var som att stå med näsan in i en bergsvägg. Jag förstod nada,
och ännu mindre av termer som , rendering, mesh, open-source, creative-commons, sub, mul,  add, JA!
jag kan fortsätta i en evighet.
Att programmet dessutom är baserat på tangentbords kommandon är helt galet. 
Men jag lyckades, jag tog mig igenom och har nu lämnat in allt!
Det enda jag väntar på är ett godkänt.

Här är lite bilder på saker jag gjort under kursens gång.





Nu är det sista inlämnat och klart!
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig och på lördagnatten  fick jag gå över till min backup plan.




Uppdate: JAG KLARADE DET, JAG HAR FÅTT GODKÄNT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela