CHARLIE NYRJAE

Update

Publicerad 2013-02-14 05:58:24 i Allmänt,

I Måndags hade jag i vanlig ordning Art, vi lärde oss måla ellips, ( En ellips är den geometriska orten för en punkt, vars avstånd till två givna punkter, brännpunkterna, har en konstant summaI. från wikipedia) (parantes två, Vem pratar så?)
Superduper förenklat kan man säga att det är som en svävande cirkel som går igenom alla former som är runda, tex flaskor, krukor och muggar. Man skall lixom tänka sig hur man ser ellipsen för att perspektivet skall bli korrekt. ja ni förstår nog!
Helt snea och vinda vilket de försåss inte skall vara om man är duktig på att se ellipsen :P
 
I Tisdags var det tidig morgon och surf lektion. Ja åkte hem till Camilla och bytte om och så gick vi i våtdräckterna till Life fitness center där man checkar ut brädorna. Det var första gången vi gick i vattnet och det va rena hula balula, 30 kids som försöker göra något de inte kan. Ha ha!
Vi lärde oss flera sätt att ta oss ut i vattnet, över och under vågen "Duck dive" och "The Turtle Roll" . Vi paddlade i sammanlagt en kvart och mina armar var som spagetti. Alltså det va svinkul, men as jobbigt! Mycket jobbigare än det ser ut.
 
Idag har jag har jag haft Art igen och så var jag på föreläsning på kvällen. Intressant att höra en aktiv konstnär berätta sin historia även om hans verk va superfula. Ha ha
 
Godnatt, imorogn är det Alla Hjärtans Dag och det tycker jag att vi tar vara på.
Krama, pussa eller berätta hur mycket du tycker om dem runt omkring dig, det är vi alla värda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela