CHARLIE NYRJAE

Griffith Observatory

Publicerad 2013-01-11 16:11:12 i Allmänt,

Det här är helt klart min topp ett i Los Angeles. Utsikten är magnifik (om man har tur med vädret) Luften är något bättre och det är inte fullsmockat som nere på gatorna.
Jag som alltid är tio meter framför sprang åttor runt dem andra. Om jag vore en hund hade jag lätt vart en terrier, en sån som hänger i kopplet och knappt kan andas. Men glad endå!
 
Ja som sagt, lite hettsig kanske.
 
Systrarna Nyrjä.
 
 
 
Observatoriet som ligger på Mount Hollywood har stått här sen 1935. Det skänktes senare av ägaren till staden, Och de första fem dagarna det var öppet för allmänheten hade de ca 13.000 besökare.
 
Utsikten är som jag tidigare nämnt magnifik och man ser både Downtown, Hollywood och Santa monica en klar kväll.
 
Men det är inte förens skymningen lägger sig över staden som den riktiga förvanlingen sker.
 
Milljoner lampor tänds och det skimmrar, glittrar och blänker så långt ögat kan nå.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Raffe

Publicerad 2013-01-13 19:37:53

Fantastiska bilder

Svar: Tack vad kul att du tycker de! Vi måste dit sen när ni kommer.
Charlie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela