CHARLIE NYRJAE

Sitting On The Dock Of The Bay

Publicerad 2013-01-04 07:49:00 i Allmänt,

Sista dagen på året tog Nomi tog med oss till en hemlig utkiksplats.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan åkte vi med något jag tror motsvarar pendeltågen i Stockholm, in till Civic center.
 
 
Planen var att mamma och moster skulle få gå till China Town. Jag har utmärkt lokalsinne även om de andra inte tror på de, så jag höll i kartan.
 
 
 
 

Vi gick förbi Union Square och tittade på skridskoåkarna.
 
Sen tog jag med tokskallarna till Strabucks för en kaffe.
 
 
 
 
Sen stod vi där helt plötsligt utanför porten som leder in till China Town. Vi gick igenom porten och sen var min familj som puts väck i 45 minuter, alla sprang åt varsitt håll för att titta i alla roliga affärer fyllda med allt från prydnader till teknikprylar.
 
 
 
 
 
 
 
När jag satt där och vänta på dem så insåg jag att klockan var tre på eftermiddagen här för mig, vilket innebär midnatt hemma i Sverige så jag passade på att instagramma nyårshälsningar.
 
Sen fortsatte promenaden genom staden.
 
Jag som trodde jag kunde sluta köpa hello kitty prylar hittade förståss så söta prylar att de inte gick att motså dem.
 
JustJA! När jag går där mitt på gatan så möter jag på Cheri som jag också lärde känna när jag bodde på hostelet. Helt galet! Okej att hon är i samma stad men att vi var på samma gata och att hon dessutom såg mig där bland alla tusen människor. Fina Cheri som har drömmar om att göra film och att bo i LA, hejja hejja!
 

Vi gick mot Fisherman's Wharf där vi skulle äta krabba till nyårsmiddag. Mer om det i nästa inlägg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela