CHARLIE NYRJAE

Helomvändning

Publicerad 2009-10-27 13:38:35 i Allmänt,

Jag har gjort ett rejält krumsprång och släpper lite av kina slott iden.  Jag var som ni vet och letade tapeter i helgen, åkte till Måleributiken i Alvik som jag hört har stort utbud. Nu var det här min andra gång i denna lokal och stressigare stämning bland färg och tapeter får man leta efter.
Det slets i katalogerna och tyger flög hejvilt.
Jag presenterade mina ideér för mina föräldrar och hjärtat. Men ingen föll dem i smaken.
Jag drogs helatiden till Intrade tapeten, visade den om och om igen, i ett tappert försök att övertala mig själv att 4 laxar, det är ju INGENTING!
Men min kloke far bankade vett i mig, jag släpte tapetskrället och vi for vidare.

Jag hade denna morgon hållt ett 30 minuter långt tal om hur mycket jag hatar färgen vit, hur tråkig, opersonlig sjukhusaktig den är. Att ingen människa kan leva i denna opersonifierade "färg"
Ett par timmar senare trallar jag ut från affären med vita tapetrullar under armen.

Hur blev det såhär? Jo, jag fick mina medaljonger, och får helt enkelt inreda med färg i stället, då kan man ju faktiskt ändra lite oftare. Lite såhär kanske det blir nu. Minus bäbis såklar :P


Och det är ju faktiskt inte helt fel de heller.

Och då får jag Go helt bananas med prylar och dekorationer, hallen kanske får något annat skoj med, kanske zebra randigt eller nån galen färg.

Nu har jag två veckor på mig att göra klart hela taket plus lister. För sen åker tapeterna upp!

Kram

Kommentarer

Postat av: Emilia

Publicerad 2009-10-27 15:31:21

Fin tapet (tapeter)!! vart har du flyttat? ha en fin dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela