CHARLIE NYRJAE

Akvariet i Monterey

Publicerad 2012-12-30 09:16:32 i Allmänt,

Våran andra morgon vaknade jag upp i Monterey, det ligger ca 400 km norrut från Santa Barbara och vi hade redan innan bestämmt att vi skulle till akvariet.
Där här sjöstaden är typ i samma storlek som Santa barbar. Säg sisådär 30 tusen invånare. En gammal fiskeby som exploaterats och nu är som sagt akvariet den stora attraktionen.
 
Vi fick interntips om att gå upp och titta på när de skulle mata fiskarna i den största basängen av dem alla. Där slogs tonfiskar lika stora som jag med hajar och havsköldpaddor med ett jättestim av makrill. Det var som att sitta i en biosalong. Glaset till den här tanken var 30 cm brett och poolen rymmde flera tusen gallons.
 
Om man stod under dän där superstora basängen så blev det stora stimmet av småfisk som ett levande tak.
 
Maneter i olika former.
 
 
Man fick klappa på en rocka, så det var jag förståss tvungen att prova. Den var jättelen, som en kaninbebis fast blöt.
 
De stora basängerna med kelp forest, maffigt!
 
 
 
Utanför var vädret såhär fint.
 
Sen var det bara att hoppa in i bilen för nästa långa bilresa. Mot guldstaden! Vi åkte i något som påminde om hobbitland.
 
 

Kommentarer

Postat av: Yes

Publicerad 2012-12-30 13:41:39

Åhh pingviner!!! <3 Fishy Fishy vad kul ni ser ut att ha :) Saknar dig!

Svar: Saknar dig också!
Charlie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela