CHARLIE NYRJAE

First day on roadtrip

Publicerad 2012-12-29 08:51:00 i Allmänt,

Hejdå Santa Barbara och gamla pensionärer.
 
Första stoppet var i Morro Bay, det är där man kan säga att Big Sur börjar.
 
 
Jag såg livs levande sjö elefanter, de var lika stora som en halv personbil.
 
 
 
Vi körde higway 1, den var super snriklig och skulle man råka köra över kanten skulle det vara ett flerahundramenters fall innan man slog huven i vattnet. Jag satt och tryckte mot bergsvägen sidan. Svinvidirgt även om vyerna var vackra.
 
Det tog ca fyra timmar att åka, men då stannde vi flera gånger och tittade på olika saker. Det hann skymma sista biten och vi fick öka farten för att hinna bort från den här krokiga livsfarliga vägen. Vi övernattade i Monterey och nästa dag gick vi till att stort aqvarium. Mer om det senare när jag har bättre uppkoppling.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela