CHARLIE NYRJAE

BBQ

Publicerad 2013-04-18 09:10:44 i Allmänt,

Okej, jah har inte bloggat, på tusen år för att vara korrekt. Men kände lixom inte för att sitta vid datorn när jag hade besök från andra sidan jorden. Jag tänkte nu iställt försöka sammanfatta allt kul vi gjorde under de tre veckorna. Det låter väl okej? Då har ni massa att läsa på era tråkiga jobb :P Ha ha
 
Amerikanerna eller nej califonieborna grillar väldigt offta, mina pensionärer grillar åtminstonne en gång i veckan, och då spelar det ingen roll vilken månad det är. Grillen tänds oavsett.
 
Så självklart hade vi en liten BBQ här på gården när alla fina var och hälsade på.
Då det var strålande sol och alla resenärer kände sig friska åkte vi till Carpenteria (ca tio minuter härifrån) för att sola och bada.
 
 
Stackars Jessica och Rosen hade haft en tredygnsresa för att ta sig hit. Båda var supersjuka när de kom fram men frisknade till ganska fort när de fick vatten i sig.
Nordborna ökade sin D-vintaminhalt med ca 100 % den här dagen.
 
Vi hängde på stranden alldeles för länge och fick stressa hem då Camilla och Jennie också var bjudna. Men först handlade vi lite kött som skulle passa till bearnaisesåsen som Per tagit med till mig. Som jag saknat bea. Om nom!
 
 
 
 
Jim hade tänt alla tiki lycktorna och gjort det supermysigt ute på baksidan.
 
Grillmästarna!
 
 
 
Och så var den kvällen över, vi blev alla så mätta att översta knappen var tvungen att knäppas upp. Det är en bra grillfest de!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela