CHARLIE NYRJAE

Universal Studios

Publicerad 2013-04-19 07:39:00 i Allmänt,

Jag råkade gå händelserna i förväg. För innan Jessica och Rosen kom hit till Santa barbara så var jag och killarna på universal en hel dag.
Jag vet att många av er som läser har vart där och förmodligen sett de här bilderna tusen gånger tidigare. Men vad är det man brukar säga? Man kan aldrig få för mycket av det goda... So here we go again.
     
 
Jag var så himmla förväntasfull, hade bara hört bra saker men som den cyniska lilla tant jag är trodde jag såklart inte riktigt på det.

Köerna ringlade sig långa även fast vi var där till öppnign.... typ!           

Här står vi the cool kids.
 
Vi granskade kartan och gjorde upp en plan, eller jag gjorde det då jag alltid vill veta allt i minsta detalj. (jag var nog ganska jobbig, förlåt för de killar) Vi bestämde iaf att börja med water world showen.
 
 
Det va as pinsamt, värsta stefan och krister showen med snubblingar och överdrivna rörelser, jag skämdes så håret reste sig på mina armar.
 
 
Hej hej Jaws!
 
Sen så var det äntligen dags för det jag väntat på Studio Tour.
 
Här spelade de in bland annat Tillbaka till Framtiden. Bästa filmen!
 
 
 
Här nedan är War of the Worlds filmset.
 
 
 
Och Wisteria Lane.
 
 
 
Psycho
 
Världens största green screen, här har de gjort bland annat Pirates of the Caribbean och den där scenen i The Truman Show när Jim carrey går till slutet på sin värld. (de va typ bara jag som tyckte den här skärmen var häftig och tog kort, ha ha)
 
Sen åkte vi till en western stad.
 
Och sen till Mexico där det plötsligt blev översvämmning.
 
 
Sen var det Jaws set där jag flippade ur totalt när de kom en haj och typ attackerade bilen vi satt i.
 
 
Alltså den här turen var det näst bästa på hela dagen, man fick lära sig massor och det var superintressant.Det fanns massor att se men jag ville hellre bara uppleva allt än att sitta där med ögat i kameralinsen. Men den underjordiska jordskalvet med översväming och turen genom King Kong 3D var helt sjukt bra!
 
 
 
 
Det fanns så himmla mycket att göra, och så mycket att åka att det kändes som om en dag inte skulle räcka till

Delorean.
 
 
Storybord "back to the future"
 
När man tor man sett allt så finns det en hel ny "nedevåning" att upptäcka, och det var här jag hittade topp 1 attraktionen på nöjesfältet. TRANSFORMERS 3D!!!!

Transformers
Alltså jag vet inte hur jag ska beskriva det här.
Först måste jag bara klargöra att jag knappt visste vad transformers var, den enda kontakten jag haft med dem är att min bror hade sådana leksaksgubbar som man kunde vrida om till bilar, thats it! Jag var inte så intresserad eller lockad att åka den här attractionen om jag ska vara ärlig.
 
Vi hade "front of the line pass" och gick förbi en kö på cirka två timmar. Vi var framme efter max åtta minuter och satte oss i vagnen. Det här är en rörelse simulator ride och du ser allt genom 3D glasögon på gigantiska skärmar som omringar hela vagnen.
Man blir helt bombaderad av bilder som totalt våldgästar dina sinnen.
Jag kunde inte för hela mitt liv tro på det jag såg och kände runtomkring mig, ibland var man mitt uppe i en fight och nästa sekund slängdes man ut från taket på en skysprapa för att ramla mot sin död, hela tiden med munnen vidöppen.
Så fort vi klev av ville jag åka den igen, mina ben var alldeles darriga men mitt leénde sträckte sig från öra till öra.
Det var verkligen helt övernaturligt och nu känns alla andra rides helt gråa och tråkiga.
 
Technical specs:

Building size: 60,000 square feet
Height:   60 feet tall
Ride track: 2,000 feet
EVAC ride vehicle: Carries12 N.E.S.T. recruits
Screens: 14 oversized front projection, rear projection, flat and compound curved
Projectors: 34
Audio: 5,000 watts of power per ride vehicle

 

Förlåt om jag låter helt besatt, men jag blev nog helt tagen. Visste inte att man kunde åstakomma något sådant här. Lixom de sista "3D" jag såg va typ Mosquito på ettan runt 97 :P ha ha

 
En transformer (okej lovar de var det sista om det).
 
Trötta men nöjda killar.
 
 
Per envisades om att köpa världens pinsammaste solisar, rosa som det står Bitch på.
 
 
 
 
 
Dagen avslutades som nästan alla andra dagar med en hamburgare, denna var från Johnny Rockets.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-04-19 10:23:07

ÄNTLIGEN!!! Som jag väntat på uppdatering!! Yes pratade oxå som besatt om Transformers när hon kom hem!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela