CHARLIE NYRJAE

Sjuhelvetes magsjuka/influensa

Publicerad 2013-01-18 18:26:28 i Allmänt,

Jag har vart sjuk. Jag har kämpat emot en sjuhelvetes magsjuka/influensa. För att utrycka mig milt så har jag spytt som en räv, haft feberfrossa och värk i hela kroppen. Jag har inte kunnat ligga ner för att det gör för ont, inte kunnat stå upp för att jag är för yr, inte kunna sitta ned utan att det känns som om magen vänder sig ut och in.
 
Jag kan inte minnas att jag vart såhär sjuk någonsin, usch de var så hemskt. Imellanåt ville ja hellre dö. Ja frös så huden stramade för att i nästa sekund svettas floder. Nästa dag skulle ja gå ner till affären här brevid och köpa läsk som jag har hört skall hjälpa, det tog typ sex timmar innan ja orkade klä på mig och stappla mig dit. När jag skulle betala stod ja bara och hände på disken, hörde inte vad tanten bakom kassan sa utan försökte bara hålla tillbaka spyan.
 
När ja kommit hem igen gick jag och la mig, det var igår strax innan sex och vaknade nu drygt 12 timmar senare i något som kändes som en swimmingpool. Mina kläder var dyngsura.
 
Trots det mår ja bättre idag, fortfarande lite illamående och en ständigt påmminande värk i kroppen men tusen gånger bättre än de föregående dagarna.

Summan av kardemumman är att vara sjuk suger, att kräkas tills halsen är alldeles blodig suger ännu mer och att ha feber och känna sig som den mest ynkliga i världen suger mest.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela