CHARLIE NYRJAE

iaktagelser

Publicerad 2016-09-07 22:41:50 i Allmänt,

Hej,
 
Anda veckan drog igång igår, då kom ägarna för byrån hit, det var som om allt drog igång på riktigt. De verkade håra och bestämda men endå lätta att prata med. Vi la upp en liten plan på hur jag ska jobba, de frågade vilka önskemål jag har och vad jag vill få ut av praktiken. Just nu har jag snöat in mig på att träna upp mitt koncept tänk, jag vill får mer övning och att speeda upp mitt tankesätt.

Det skiljer sig lite från byrån i Sverige, där var allt väldigt uppstyrt och man var ganska noga med timmar man la på viket arbete osv. Här är det lite mer manana, just nu är det ett stort projekt som ska visas för kund på Fredag, och än så länge finns ingen ide, inget grafiskt utan alla försöker komma på vilket koncept de vill köra på, igår satt hela byrån och bollade ideer, vilket iof var väldigt intressant, men det slutade med att det var höjda röster, stora gester och tillslut bara mynnade det ut i något tyst mummlande.
 
Jag känner mig stressad för jag förstår inte hur de ska hinna, men jag antar att det är såhär de jobbar här, kul ednå att se något annat. ibland känner jag att de tänker för stort, lixom att det ska vara det ballaste i universom, även om kunden kanske frågar efter ett enkelt flyglad med en liten bugdet. Jag personligen tycker det är slöseri med tid och kraft att jobba på det viset, men vad vet jag! Om det fungerar bra för dem så är det väl så det är.
Jag vet att vägen till ett projekt inte är en rak väg, men de verkar lixom snurra runt i sjutusen år innan de kommer fram till en lösning man pratade om för flera dagar sen.
 
Typ som att klia sig i örat såhär.
 
När man kan göra såhär
 
I helgen var jag på stranden, alltså finaste klaraste vattnet, jag låg faktiskt mest i skuggan och vattnet svalkade knappt. Alltså ibland undrar jag varför man pinas i Sverige, November, snöslask, blöta jackor i ett kapprum, why oh why?
Och kom inte med den där gamla klyshan att man kan mysa och dricka choklad i soffan, VEm gör de? Eller alla som säger -Jag äääälskar hösten, då får man klä på sig lite mer, men efter två månader kommer samma person och gnäller på att det är så himmla kallt.
Provocerande much1
 
Okej Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlie

Hej! jag studerar till förpackningsdesigner på Broby Grafiska en yrkesutbildning. Jag flyttade från Stockholm till Sunne som är sveriges minsta stad (överdrift) för att studera. Jag har studerat grafisk design i flera år och hoppas på att det här ska vara sista omgången innan jag kan få arbeta inom yrket. Tycker extra mycket om små söta kaniner,bakelser, och mackor i tusental. Frågor, kärleksbrev och annat ni undrar över kan ni skicka till charlienyrjae at gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela